Βουλή των Εφήβων 2021-2022
Συγκροτούμε την Ομάδα Συμμετοχικής Δράσης του σχολείου μας!
Tα μέλη της ομάδας " Πίσω από τις μάσκες" με την παρουσία της εκπαιδευτικού Μαρκαντωνάκη Σοφίας ΠΕ02(Φιλολόγων) , συμφώνησαν για τις βασικές αρχές που θα διέπουν τη λειτουργία της ομάδας, συζήτησαν μεταξύ τους θέματα που θα μπορούσαν να διερευνηθούν κατά τη διάρκεια των εργασιών .
Οι μαθητές μας γνωρίστηκαν καλύτερα και έπαιξαν δύο από τις προτεινόμενες δραστηριότητες της Βουλής των Εφήβων. Πήραν συνεντεύξεις μεταξύ τους ανά δύο καθισμένοι αντικριστά. Συστήθηκαν και έδωσαν πληροφορίες που θεωρούσαν σημαντικές για τον εαυτό τους και δεσμεύθηκαν εκ νέου για τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του προγράμματος.
Τα μέλη μας συγκεντρώθηκαν εκ νέου ώστε να μπορέσουν να μελετήσουν τις θεματικές των εργασιών του Προγράμματος Βουλή των Εφήβων. Στους μαθητές δόθηκαν φωτοτυπίες με τα θέματα προς μελέτη ώστε να επιλέξουν το θέμα της αρεσκείας τους. Στον πίνακα γράφτηκαν οι πιο σημαντικές επισημάνσεις των μαθητών για τα θέματα.
Τέθηκαν ερωτήματα όσον αφορά:
α) την δημοκρατία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και το ρόλο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ασχολήθηκαν με τα θετικά και τα αρνητικά σημεία.
β) κατά πόσον υπάρχει σήμερα ιδιωτικότητα στον Κυβερνοχώρο και προστασία του δημοκρατικού πολίτη.
γ) το ρόλο που διαδραματίζουν τα ΜΜΕ στην προώθηση των δημοκρατικών αξιών και τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων.
Οι μαθητές αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα ερωτηματολόγιο που θα διαμοιραστεί στη σχολική κοινότητα και θα αφορά τον «Ψηφιακό κόσμο και την Εκπαίδευση» . Το ερωτηματολόγιο αποφάσισαν ομόφωνα να το επεξεργαστούν ώστε να προκύψουν πολύτιμα συμπεράσματα για την σχολικές χρονιές 2020 - 2021 και 2021-2022 όσον αφορά την εξ ΑΕ κατά την περίοδο της πανδημίας. Παρακολούθησαν και συζήτησαν θέματα σχετικά με το διαδικτυακό υλικό που παράσχει η προτεινόμενη ενότητα “Ψηφιακός Κόσμος και Εκπαίδευση”
- Εκπαίδευση παιδιών του 21ου αιώνα- Συναισθηματική ευεξία στην ψηφιακή εποχή.
- Ψηφιακή εκπαίδευση στον 21ο αιώνα.
Οι μαθητές αφού μελέτησαν σχετικά άρθρα από το υλικό που έχει αναρτηθεί στην Ενότητα " Ψηφιακός κόσμος και Εκπαίδευση " ασχολήθηκαν με την δημιουργία ενός ερωτηματολογίου που θα αφορά την επίδραση της ΕξΑΕ εκπαίδευσης την σχολική χρονιά 2020-2021. Όλοι οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τις απόψεις τους, διατύπωσαν την υπόθεση και τα ερευνητικά ερωτήματα και αποφάσισαν να χωριστούν σε δύο ομάδες των 6 ατόμων. Η μια ομάδα θα ασχοληθεί με το θεωρητικό μέρος και η δεύτερη ομάδα με την επεξεργασία των δεδομένων και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
Οι μαθητές/μαθήτριες συγκεντρώθηκαν και βελτίωσαν το ερωτηματολόγιο που επεξεργάστηκαν και διαδικτυακά κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων μέσω των συνεργατικών φύλλων του Google Drive. Αφού ολοκλήρωσαν το ερωτηματολόγιο " Ψηφιακός κόσμος και Εκπαίδευση" το παρέδωσαν ηλεκτρονικά στον κ. Λουράκη Νεκτάριο τον καθηγητή Πληροφορικής. Το ερωτηματολόγιο διαμοιράστηκε σταδιακά και ηλεκτρονικά μέσω του Google Form σε όλα τα τμήματα των τάξεων του ΓΕΛ Χερσονήσου. Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο, χωρίζεται σε 2 μέρη και εμπεριέχει ερωτήσεις κλειστού τύπου.
Όλοι οι μαθητές συγκεντρώθηκαν και συζήτησαν τα δεδομένα που έχουν ληφθεί από τα ερωτηματολόγια που μοιράσαμε διαδικτυακά υπό την επίβλεψη του καθηγητή Ν. Λουράκη. Από τους 180 μαθητές μας έχουν απαντήσει οι 120.
ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Τεχνολογικό μέρος
(επεξεργασία δεδομένων- Αποτελέσματα - Παρουσίαση)
Μαρκογιαννάκης Μανόλης - Λουράκης Μάριος- Δερμιτζάκη Ιωάννα- Παπαδάκη Γεωργία - Κορδώνη Ελπινίκη- Χαιρέτης Γεώργιος
- Θεωρητικό μέρος
(σχολιασμός αποτελεσμάτων )
Αναστασίου Ελένη - Δαμιανάκης Γεώργιος - Δαμιανάκη Μαρία - Βεληβασάκης Σταυρος- Χατζηχριστίδη Μαρία- Σαμπάνη Χρυσή - Σηφάκης Βαγγέλης - Φανουργιάκη Χρυσούλα
Οι μαθητές συνάντησαν την ψυχολόγο Βασιλική Κουνάλη με την οποία συζήτησαν για τις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας και τις δυσκολίες που συνάντησαν κατά τη διάρκεια της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης περιέγραψαν τα συναισθήματά τους, και έδωσαν τα μηνύματα τα οποία αποτυπώθηκαν στις παρακάτω φωτογραφίες.