Δειγματική Διδασκαλία στο μάθημα των Θρησκευτικών, χρήση διδακτικού σεναρίου με συνδιδασκαλία.

Στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης  πραγματοποιήθηκε στους μαθητές της Β’ Λυκείου στις 11/05/23 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του ΓΕΛ Χερσονήσου η παρουσίαση της ενότητας του βιβλίου των θρησκευτικών της Β’ Λυκείου σχετική με τον Ιουδαϊσμό.  Συνεργάστηκαν για την υλοποίηση της ο εκπαιδευτικός  Σφακιωτάκης Σταύρος (ΠΕ02) με ειδίκευση στον εβραϊκό πολιτισμό/παράδοση,  και η θεολόγος του σχολείου Πλατιώτη Βασιλική (ΠΕ01).

Σκοπός ήταν να μπορέσουν να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες  βασικά γνωρίσματα  του Εβραϊκού λαού, της πορείας εξέλιξής του και της θρησκείας του,   χωρίς να παραλείπεται η σχετική μνεία του Ολοκαυτώματος κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επίσης,  να έρθουν σε επαφή με  όψεις της καθημερινότητας με ιδιαίτερη θρησκευτική σημασία και προέλευση, να προσεγγίσουν βασικά γνωρίσματα του Ιουδαϊσμού και να  αποτυπωθεί η διαφοροποίηση του Ιουδαϊσμού από τον Χριστιανισμό.

Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν με χρήση πολυτροπικών μέσων και ψηφιακών εργαλείων όπως  powerpoint, με προβολή  χάρτη, με αναφορές στη διάκριση των διαφόρων εθνοτικών ομάδων ανά τον κόσμο (Γερμανία Ασκεναζί, Ισπανία Σεφαρδίτες),στα διακριτά σημεία της  ενδυμασίας τους και στο Ολοκαύτωμα. Επίσης έγινε χρήση του φυλλομετρητή της Google κυρίως για την παρουσίαση  όψεων της καθημερινότητας του εβραϊκού λαού όπως γιορτές, σχετικά γεύματα,  έκφραση πίστης. Τέλος ακολούθησε προβολή σύντομων σχετικών video. Κατά τη διάρκεια της συνδιδασκαλίας υπήρξαν απορίες των μαθητών οι οποίες απαντήθηκαν μέσω διαλόγου και από τους δύο εκπαιδευτικούς.

 Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών και μαθητριών του σχολείου,  ο οποίος αποβλέπει στην πρόσκτηση πληροφοριών και γνώσεων για τις θρησκείες του κόσμου σε διακριτές θεματικές ενότητες. Στην καλλιέργεια ανθρωπιστικής και Ελληνικής παιδείας, με έμφαση στα μορφωτικά αγαθά που χρειάζεται να ανακαλύψει ο μαθητής και η μαθήτρια ως απαραίτητη υποδομή για την ίδια του/της τη ζωή Στη γνωριμία και επικοινωνία με τον «άλλον», η οποία αποβλέπει στην καλλιέργεια της ικανότητας για διάλογο και για σεβασμό απέναντι στην ετερότητα. Στην κοινωνικοποίηση, όχι ως παθητική υιοθέτηση του κοινωνικού συστήματος, αλλά ως μία διαδικασία εξατομίκευσης, η οποία θεμελιώνεται στη δημιουργική και αμοιβαία σχέση ανάμεσα στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνική ένταξη {Εκκλησία, παράδοση, πολιτισμός, θρησκευτικές κοινότητες, θρησκευτική πίστη, τοπικές κοινωνίες, έθνος, προσωπικές πεποιθήσεις και αντιλήψεις). 

Την συγκεκριμένη διδακτική είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ο διευθυντής του σχολείου Χριστόφορος Μπάτσος (ΠΕ11) και οι εκπαιδευτικοί: Λουράκης Νεκτάριος (ΠΕ86), Πελαγία Μπερέτα (ΠΕ11), Πιττού Ροδοθέα (ΠΕ02), Καντιδάκης Χρήστος (ΠΕ4.01), Μαρκαντωνάκη Σοφία (ΠΕ02).

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ