Ταυτότητα

Tο Γενικό Λύκειο Λιμένα Χερσονήσου βρίσκεται στον ομώνυμο οικισμό του Δήμου Χερσονήσου.

Ιδρύθηκε το σχολικό έτος 2005-06 σαν μια αναγκαία συνέπεια λόγω τη δημογραφική αύξησης των περιοχών (γενικότερα τουριστική περιοχή Χερσονήσου) από του οποίους προέρχεται και ο μαθητικό πληθυσμό του.

Προ τη δημιουργίας του οι μαθητές από τις συγκεκριμένες περιοχές παρακολουθούσαν μαθήματα στα διπλανά Λύκεια Μαλίων και Γουβών. Μετά από απαίτηση του κατοίκων των περιοχών αυτών ιδρύθηκε το συγκεκριμένο ίδρυμα το οποίο μοιράστηκε το κτίριο που ήδη στεγαζόταν το γυμνάσιο Λιμένα Χερσονήσου με αποτέλεσμα το μεν Λύκειο να κατέχει τα δυο πρώτα επίπεδα του κτιρίου και το γυμνάσιο τα άλλα δύο.

Ο μαθητικός πληθυσμός του σχολείου προέρχεται από τον Λιμένα Χερσονήσου και από τους οικισμούς κοντά σε αυτό (Άνω Χερσόνησος, Κουτουλουφάρι, Πισκοπιανό, Ανάληψη, Ανισαράς) και από οικισμούς στην ενδοχώρα του δήμου (Αγριανά, Ποταμιές, Αβδού , Γωνιές).

Το σχολείο χαρακτηρίζεται καθόλη την ιστορική  του διαδρομή από αύξηση του μαθητικού δυναμικού το οποίο από την πρώτη χρονιά λειτουργίας στην τωρινή αυξήθηκε σε ποσοστό 142%  καθώς και από την ποικίλη εθνική καταγωγή των μαθητών που δημιουργεί ένα εθνοτικό μωσαϊκό που δίνει στο σχολείο την μοναδική του ταυτότητα (υπολογίζεται ότι περίπου ένα ποσοστό 30% των μαθητών έχουν εθνική καταγωγή από άλλη χώρα  και ένα ποσοστό 20% είναι παιδιά μεικτών γάμων – ένας από τους γονείς έχει εθνική καταγωγή από άλλη χώρα).

Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων εργάζεται σε τουριστικά επαγγέλματα στην ευρύτερη τουριστική περιοχή καθώς και σε αγροτικές εργασίες στην ενδοχώρα. Η πλειοψηφία των αλλοδαπών γονέων είναι οικονομικοί μετανάστες πρώτης γενιάς που έχουν πολλές φορές πρόβλημα κατανόησης της Ελληνικής Γλώσσας καθώς και των διαδικασιών που διέπουν το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου χαρακτηρίζεται από την υψηλή κινητικότητα και μόνο μια μικρή ομάδα καθηγητών παραμένει σταθερή σε αυτό το σχολείο για ένα διάστημα 10 ετών και άνω. Η τωρινή σύνθεση του συλλόγου διδασκόντων χαρακτηρίζεται από τα αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα των διδασκόντων, από την εμπειρία τους και την καλή εικόνα που έχουν στους μαθητές και στην ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών συμπληρώνει το ωράριο του στο σχολείο μας αλλά ένα μεγάλο ποσοστό συμπληρώνει το ωράριο του σε όμορα σχολεία, κατάσταση που δημιουργεί πρόβλημα στην εύρυθμη οργάνωση και λειτουργία του σχολείου.